Nytt beteende - nya utmaningar

Den här nya vardagen utmanar mig på andra sätt än jag trodde. Jag trodde den stora utmaningen skulle vara att hinna med allt och orka allt. Och det är det också. Det är så klart den stora förändringen som vi går igenom.

Men... Dom Tony Irving hade sagt...

Det dyker upp en massa andra utmaningar på vägen. En massa små förändringar man måste hantera. För Freja förändras.

Det är klart hon förändras. Det måste hon. Hennes vardag har förändrats mest. Och jag som mamma måste hitta nya sätt att hantera henne, ta hand om henne och uppfostra henne.

Hon vaknar tidigt på morgnarna, oavsett om hon sovit färdigt eller inte, och ligger i sängen och gnäller. Hon är inte ledsen eller arg bara gnällig. Hon är väl antagligen trött. Otroligt frustrerande som mamma. Idag vaknade hon t.ex. 5.50. Härligt!

Hon klättrar, kastar sig, kryper, springer och testar sin kropp rent allmänt. Jag hittar henne stående på armstödet på fåtöljen i hennes rum, hon försöker klättra ner från pallen med huvudet före, ställer sig på våran ostabila, mjuka sittpall, hänger sig i möbler så hon nära på välter det över sig och sååå mycket mer. Har någon ett par extra ögon att låna ut?

Och så min största utmaning: HON utmanar mig. Konstant och hela tiden. Hon testar mig i allt jag säger och får hon inte som hon vill blir hon fullkomligt V A N S I N N I G! Hej trots! Men jag kämpar på. Tur jag är envis för jag ger mig ta mig tusan inte i första taget. Men jag säger bara en sak... Tur det går över!

Man kan lugnt säga att allt har ändrats de senaste veckorna. Vi har gått från en familj med en lugn bebis till en upptagen småbarnsfamilj med en vild, utmanande, sprudlande, påhittig, nyfiken och tuff liten tjej.

Hur gick det till?

But I love it! Det finns inget bättre än att se henne växa upp och utvecklas. Även om det är jobbigt ibland. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0