Kosläpp och solbränna

Jag är så dålig på att skriva nu för tiden. Fy på mig! Men det är inte lätt att hinna med längre. Den här helgen har vi knappt varit hemma och när vi väl är hemma så har vi fullt upp. Om jag inte pysslar med hushållssysslor så jagar jag en bebis. Det är inte en lugn stund här hemma längre. Det är så underbart. Jag kan snart inte kalla henne bebis längre. Snart är hon en liten flicka. :)

Vi har som sagt haft massor för oss den här helgen.
I fredags var det rytmik, husvagnsbesök och restaurangbesök.
I lördags hade vi fikagäster på dagen och var hos Malin och Rasmus på kvällen.
På söndagen var det barnloppis, 85-årskalas och grillning hemma hos Klaesson.
I måndags var jag och Freja i husvagnen igen och på kvällen grillade vi hos Malin och Mattias.
Och i tisdags var det kosläpp på Wapnö och sen grillade vi här.

Som sagt fullt upp! Men bara med massa roligheter så det går an.

Vi hade iaf en underbar första maj. Vi packade kylväskan med massa gott och gav oss iväg tillsammans med svärmor/farmor och alla 3 grabbarna Klaesson. Vädret var ju helt underbart och vi kom till Vapnö i precis rätt tid. Det var en del folk där redan när vi kom men vi hade inga problem att hitta en plats att breda ut filtarna på. Men vi hann inte sitta länge innan det fyllde på med folk snabbt. Jag hade fixat fikat på morgonen; fruktsallad, pizzabullar och blåbärspannkakor. Och givetvis saft och kaffe. :)
Kossorna var glada över att få komma ut även om de tvekade lite. Bönderna sa att de troligtvis blev lite blyga för att det var så mycket folk. ;)
Efter kosläppet däckade F i vagnen och jag tog de mindre grabbarna och gick och provsatt traktorer. Mycket spännande. Sen blev det kaffe på en gräsmatta innan det var dags att åka hem. Så himla mysigt! Vi ska definitivt åka dit nästa år igen. :)

På eftermiddagen blev det grillning hos oss och vi kunde för första gången i år sitta ute och äta. Helt underbart! Det blev något så lyxigt som grillade hambrugare, grillad korv, hemmaslagen ailoi, grillad sötpotatis, pommes och allt annat man måste ha till hamburgare.

Nu kan vi även notera ännu ett vårtecken. Jag har bränt mig i solen! Det började redan i måndags i husvagnen. Solen tog mer än jag märkte och jag hadee en väldigt vacken bränna på bröstet när jag åkte hem. Plus en röd näsa och panna. Det blev ju inte bättre av att vi var ute i solen nästan hela tisdagen. Så nu har jag ett par vackra linjer på ryggen efter ett brottarlinne PLUS linjer efter ett "vanligt" linne. Extremt vackert. Men det hör väl våren till?

Nu ska jag roa min dotter som vill gå omkring hela tiden. Dags att lära sig själv snart kanske?

Det blev ett rörigt inlägg. Men så blir det när man vill få med allt men egentligen inte hinner skriva alls. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0