Vilken födelsedag

Det kunde inte blivit bättre. Min 26e eller... hmpfr... 22dra födelsedag blev helt perfekt. Fick en mysig stund med en glad liten flicka på morgonen, lyxig frukost a la Malin på tåget och strålande väder. Bra start eller? Ja!

Vi var på Asia strax innan 9 och efter en obligatorisk, och underbar, tvagning med scrub parkerade vi i bastuoasen och därifrån gick vi inte förrän 1,5 timme senare. Först lågtempererad torrbastu, sen brännande het torrbastu, saltbastu och ett snabbt besök i ångbastun (den tråkigaste av dom alla. Vem vill sitta i en helt rak plaststol? inte alls bekvämt.) och däremellan ett par dopp i kallkaret. Underbart. I love it!

Vid 11 smet Malin iväg för att få sin behandlig och jag parkerade i deras hängmattor, med utsikt över fästningen och havet, med en bok. Där låg jag tills det var min tur att bli knådad kl. 12.

Sen lunch nere i restaurangen. Lammrostbiff med couscous-sallad och tzatziki och en liten cheesecake till efterrätt och så klart kaffe.

Efter lunch var det dags att hoppa i plurret. först vitalitetspoolen med alla massagestationer och sen den varma grunda poolen. Sen saknade vi bastun så vi gick tillbaka dit. Tur vi älskar att basta lika mycket båda två. :)

Det var helt perfekt att vara där en tisdag. Det var nästan tomt. På förmiddagen satt vi helt själva i hela bastuoasen och på eftermiddagen hade vi hela vitalitetspoolen för oss själva. Ja, faktiskt den varma japanska poolen också. Det kom någon annan gäst lite då och då. Men i det stora hela var vi helt själva. Perfekt för två pratglada tjejer. :)

På tåget hem fick jag skumpa och jordgubbar av min underbara Malin. Hon tänker då på allt. Hon vet hur man skämmer bort ett födelsedagsbarn.



Hemma blev det thai och MAAAAAASSA Freja-gos! Hon hade haft en jättebra dag med sin pappa och skött sig exemplariskt. Ätit och sovit precis som hon ska.

Nu har jag och Malin bestämt att vi ska sluta köpa födelsedagspresenter till varandra och gå på spa istället. :D

Idag blir det lugnt. Freja är super-snorig. Jag misstänker att det är någon ny tand på g. Man ser att det är flera stycken som försöker ta sig igenom. Vi blev däremot precis bjudna på lunch hemma hos Klaesson. Mycket trevlig. Får försöka få Freja i säng i tid så hon hinner sova färdigt innan vi ska dit bara. Men det ska nog inte bli några problem, hon har gnuggat sig i ögonen sen hon vaknade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0