Orange kycklinggryta

Jag ligger efter med mina barnmatsrecept. Har flera på lager som jag borde skriva ner. Här kommer iaf det senaste.

1 kycklingfilé, ca 300g

3 ekologiska morätter, ca 250g
1 stor sötpotatis, ca 300g
½ gul lök
1 vitlöksklyfta

2msk creme fraiche
riven parmesanost
svartpeppar

Kyckling och grönsaker kokas i separata kastruller tills allt är färdigt.
Mixa med kokspadet från grönsakerna till lagom konsistens. Just den här gången gick allt spad åt.
Blanda med creme fraiche, parmesan och svartpeppar efter smak.

Den här gången mixade jag maten lite grövre och det gick hem hos lillstumpan. Det kan jag förstå för den var väldigt god. Så god att jag borde laga något likande till oss. Som jag inte purear så klart. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0