Måndag

En rapport om hur helgen har varit kommer senare idag. Nu på förmiddagen hinner jag inte.

Nu sitter vi vid frukostbordet och latar oss en stund innan vi ska sätta fart. Ska strax hoppa in i duschen båda två och vid halv 12 ska vi traska iväg till bussen. Freja ska på återbesök hos sjukgymnasten så vi ska till Varbergs sjukhus. Samuel brukar ju följa med så vi åker bil men eftersom han var hemma så mycket förra veckan så bestämde jag och Freja oss för att klara oss själva.

Mitt största problem idag är hur jag ska göra med Frejas lunch. Hon kommer vilja ha mat precis när vi är färdiga hos sjukgymnasten. Inte helt lätt att försöka servera lunch då. Jag har funderat på detta hela kvällen igår och hela morgonen idag. Ska jag ta med mig och hoppas att jag hittar en micro? Ska jag flytta runt måltiderna så hon får flaska istället? Snacka om i-landsproblem. Jag har iaf bestämt mig för att steka ett par pannkakor och ta med mig. En pannkaka och en kiwi klarar hon sig nog ganska länge på. Så har jag flaska med i skötväskan för säkerhetsskull.

Så himla tråkigt att åka till Varberg bara för ett supersnabbt besök på sjukhuset. Det har aldrig tagit mer än en kvart när vi varit där innan. Tänkte först att vi skulle stannat kvar i Varberg och kikat lite i stan coh tagit en fika med någon. Men tant Malin slutar ju inte förän 16 så det blir alldeles för många timmar att fördriva. Så det blir nog så att vi tar en promenad ner till stan från sjukhuset, kikar på tyg till gardinen till Frejas rum och kanske tar en sväng på h&m innan vi tar tåget hem. Det får bli bra.

Nehe... dags att duscha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0