Lördagens tårta

Jag trodde aldrig jag skulle skriva ett sånt här inlägg. Men på begäran från min enda(?) läsare så kommer äntligen ett inlägg om tårtan. :)

Der blev vanliga vaniljbottnar fyllda med hallonmousse och mörk chokladmousse. Jag täckte tårtan med vit chokladsmörkräm och vit marsipan och ringlade mörk choklad över. Mer dekoration hade jag inte tid med. Jag hade färskost i båda mousserna och smörkrämen för att det inte skulle bli för mastigt.

Slutresultaten var klart godkänt. Bottnarna var lite tjocka för min smak och nästa gång gör jag en av fyllningarna lite luftigare. Övning ger färdighet. Mousserna var extremt goda helt solo och hade utan problem funkat som efterrätt vilken dag som helst.

Bilden är väldigt orättvis och dålig. Men det är den enda jag har.


Kommentarer
Postat av: Lina

Wow!! Ser ju jättebra ut! :D Som jag väntat på detta inlägget ;) Synd man inte fick smaka bara :p Hoppas på Frejas födelsedagstårta istället ;) Kraaamar!

2012-03-09 @ 15:46:58
URL: http://lagomblondalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0