Huslig och pigg

Idag känner jag mig väldigt huslig. Trots en hostig natt med Freja och en tidig morgon så känner jag mig riktigt allert. Idag kan det nog bli mycket gjort. :)

Tvättmaskinen mullrar redan i badrummet, och tur är väl det för jag har MASSA tvätt att ta hand om. Lika bra att ta ett ryck och tvätta upp det mesta. Många maskiner blir det. Hoppas jag hinner få det tort också. Tänkte passa på att hänga lite ute. Det är ju trots allt superfint väder idag.

Jag är dessutom baksugen och det passar ju bra eftersom fikabrödet i frysen börjar ta slut. Dags att fylla på. Har två löjligt övermogna bananer som jag borde hitta på något med. Banan och chokladmuffins kanske? Inte helt tokigt.

Borde verkligen ta oss ut i det fina vädret också. Får ta en omvägspromenad till Coop sen och köpa lite middag. Ikväll blir det wok. Vi passar alltid på att äta det när killarna är borta för de är inte överförtjusta i det. Så ikväll blir det en god wok med massa färska grönsaker, ingefära, chili, vitlök och annat smaskigt. Jag som älskar räkwok är lite ledsen över att jätteräkorna är en sån miljöbov. Mitt samvete tillåter mig inte att köpa dom längre och vanliga små räkor försvinner i en wok så vi får se vad vi hittar på. Biff kanske?! Det tåls att fundera en stund på.

På tal om att fundera... Jag irriterar mig på att jag inte kan få tummen ur och förså lite plantor. Jag vill så himla jätte super gärna ha lite ätbart här i sommar. Tomater, örter, smultron, ja sånt gott. Men jag får verkligen inte tummen ur. Hur svårt kan det vara? Det tar bara några minuter. Och ändå får jag det inte gjort. Jag tycker nog innerst inne att det är väldigt tråkigt. Men resultatet är desto roligare. Och om jag inte planterar får jag inte skörda heller. SUCK! Vilket dilemma. Jag hade behövt en trädgårdsintresserad karl... undra om Samuel är sugen på en ny hobby? Haha!

Nä... nu jäklar. Jag ska ta mig tusan beställa hem frön iaf. NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0