Helgen

Jag tog inte ett enda kort i lördags. Inte ens på maten. Det är ovanligt!

Helgen var iaf helt perfekt! Kunde inte blivit bättre. Om man bortser från att jag var hängig och förkyld. Men sällskapet, maten, renoveringen, underhållningen, ja allt annat var perfekt. :)

I lördags kom pappa ner och fixade Frejas rum. Det blev så himla fint. Vilken skillnad. Det var ändå inget fel på det innan. Vi gjorde ju iordning rummet när vi flyttade in. Gjorde grundarbetet och målade väggarna vita. Men nu är det superfint. Fondtapeten är helt underbar och det börjar se ut som ett rum där en liten flicka kan trivas. Bild väntar jag med tills det är färdigt. Svärmor håller på och syr gardin och idag ska vi flytta in sängen.
Så här såg det ut när vi började röja på morgonen.



På kvällen var det äntligen dags för tjejvkällen. Maten blev jättebra. Vi hade verkligen lcykats sätta ihop något riktigt bra. Lägger in "menyn" i ett eget inlägg. Kan vara bra att komma ihåg till en annan gång. :)
Engagemanget under Mello var helt oslagbart. Som det hejades. Alla var nog överens om att Loreen var en värdig vinnare trots att jag hejade lite extra på Danny. Han har något speciellt den killen. Fick massa fina presenter. Men det bästa av allt var att vi träffades. Man uppskattar det så himla mycket efter att man fått barn. Skönt att prata med andra som har ett liv som inte består av bajsblöjor och gröt.

Jag gjorde ju cupcakes till efterrätt och även om de inte blev riktigt så fina som jag planerat så smakade som smaskens. Chokladcupcakes fyllda med mintchokladmousse toppade med vit chokladfrosting. Smaskens!!! Frostingen hade jag kunnat äta med sked. Den är galet god. Och den enklaste av dom alla. Perfekt för småbarnsmammor.

Och den har jag faktidkt på bild. :)



Söndagen påbörjades med pannkaksfrukost. Börjar bli en vana nu. Bra start på dagen.
Sen blev det en promenad i solen och sen soffhäng och söndagsmiddag hemma hos Malin och Mattias.

Som sagt. En perfekt helg.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0