Fullt upp

Oj vad dålig jag har varit på att skriva i helgen. Fy på mig! Men vi har verkligen haft fullt upp så det har inte funnits tid.

I lördags spenderade vi hela dagen uppe på vinden. Samuel köpte med sig massa grovförfaring på vägen hem från Stockholm så det stod rensning och sortering på agendan. Samuel byggde hyllor och jag packade in. Vilken skillnad! Vi hade ändå ganska bra ordning där uppe som det var. Men alla prylar låg i kartonger och påsar huller om buller. Det fanns ingen struktur. Nu är allt uppeplockat på hyllor, upphängt på galgar eller sorterade i uppmärkta kartonger. Helt underbart! Under tiden vi var där uppe och röjde runt så umgicks Freja med sin farmor. De var ute och gick i nästan 1,5 timme och sen busade dom här hemma. Skönt att ha henne så nära.

Igår åt vi såklat våfflor. Ute. I solen. Utan jackor. Underbart. Bilder kommer sen. :) Sen blev det grillat hemma hos Malin och Mattias. Bästa grillmiddagen hittills i år. Jag åt tills jag nästan sprack. Helgrillad fläskytterfilé, grillad paprika, bakad potatis, fetaostsås och vitlökssmör. Smaskens!

Idag ahr vi inga planer alls. Jag är helt slut. Sov så himla dåligt inatt. Har nog nästan vaknat en gång i timme och tittat på klockan och lyssnat efter Freja. Helt utan anledning. Det beror nog på alla zombies. Vi är ju helt fast i The Walking Dead så det blir ett par avsnitt varje kväll nästan. Tur att vi bara har två avsnitt kvar så jag kan få sova ordentligt sen.

Nu har vi precis ätit frukost och jag sitter här och funderar på om jag skulle ta och baka en tårta till påsk. Blev lite inspirerad när jag lästa om din tårta Lina. ;) Funderar på att prova på att göra melonmousse. Det är ju vårigt och fräscht. Lite svårt att kombinera det bara. Jag kommer typ inte på någonting. Eller så funderar jag på att göra med rabarbermousse och mosade jordgubbar. Det borde vara en riktig hit! Men kanske mer en sommartårta? Hm.. får nog fundera på detta under dagen...

Som sagt... det kommer ett bildinlägg sen. Sätter mig med det sen när Freja sover. Nu ska vi in i hennes superfina rum och leka.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0