Den vidriga magsjukan

Blä blä blä!!!

Jag har dragit på mig den hemskaste av hemska sjukdomar. Den hemskaste av vardagliga sjukdomar iaf. Den vidriga magsjukan! Det verkar vara lindrigt den här gången. Men ändå...

Det började igår på dagen. Jag kände mig allmänt vissen och febrig och illamående. Jag känner mig aldrig febrig annars. Kan knappt komma ihåg när jag hade feber senast. Det höll iaf i sug hela kvällen och efter Greys vid elva satte set igång. Kräktes ordentligt en gång och stupade i säng med kläder på. Orkade inte göra någonting alls. Vaknade ett par gånger i timmen och hade så jäkla ont i magen och fick gå upp och spy en gång till. Sen var det färdigt med det. Idag har jag fått behålla allt jag ätit. Men jag har varit helt slut och helt orkeslös. Har inte kunnat lyfta Freja alls. Tack och lov har S varit hemma med oss. Så jag har kunnat bila hela dagen.

Nog om det otrevliga....

Ikväll blir det kanske film-mys. Får se vad vi orkar. S är inne och lägger Freja nu. Funderar på att se In time med Justin Timberlake.

Imorgon får vi tyvärr hoppa över rytmiken, eftersom Frejas dumma mamma fortfarande smittar, så vi får roa oss på hemmaplan istället. S ska ju jobba om jag mår bra och som det känns nu så får jag nog släppa iväg honom. Fast det känns ganska överväldigande eftersom jag fortfarande känner mig så matt. Får se imorgon helt enkelt. Om jag orkar ska jag försöka röja upp lite i hennes blivande rum inför tapetseringen. Men bara om jag orkar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0