Dagens provbakning

Idag bakade jag ju tårta. Helt okej men ingen höjdare. Skulle säga att det var en 6a av 10 möjliga.

Det blev i alla fall ljusa bottnar med mintchokladmousse och päronmousse. Sen spritsade jag bara med vaniljgrädde och rev mörk choklad ovanpå. Mest för att dölja min hafsiga spritsning. Det fanns lixom ingen tid över till någon nogrann dekorering.

Både jag och Samuel tyckte att mintchokladen tog lite väl mycket överhand. Vet inte om After eightfluff hade varit bättre kanske... Men det borde väl smaka ännu mer mint. Eller? Päronmooussen däremot var god. Smakade dock inte så mycket päron. Nästa gång provar jag ett recept med päronkräm istället för puré som vi testade idag.

Här är iaf skönheten(?). Inte den vackraste tårta jag sett, men inte heller den fulaste. ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0