Broccolipasta med ostsås

Ny favorit enligt Freja. Hon gapade efter mer hela tiden och åt en jätte portion.

Det här blev ca 6 portioner.

2 stånd broccoli
½ zuccini

3/4 dl risoni

kokspad
vispgrädde
riven ost
svartpeppar

Jag använde hela det ena ståndet, inklusive "stammen" (heter det så?), och bara buketterna av det andra.
Jag kokade pasta och grönsaker för sig och la i zuccinin när broccolin var ungefär halvklar.

Sen lät jag kokspad och vispgrädde koka ihop lite. Jag hade ungefär hälften av varje och skulle gissa på att det var ca 1dl av varje, kanske lite mer. Jag mätte faktiskt inte den här gången. Sen blandade jag i riven ost. Idag fanns det herrgård i kylen så det fick bli det. En näve så typ 1dl. Plus att jag fick reda upp såsen med lite vetemjöl utbladat i kallt kokspad.

Jag mixade grönsakerna, blandade i pastan hel och hällde på såsen.

Succsé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0