Vilken natt

Freja har sovit oroligt i över en vecka nu. Hon börjar gråta flera gånger per natt och jag tror inte hon är vaken utan att hon gråter i sömnen. Men oavsett så vaknar jag och känner att jag behöver gå in och trösta henne så hon inte vaknar helt. Väldigt frustrerande eftersom jag inte vet vad det beror på. Det känns som jag får gå upp flera gånger per natt helt utan anledning.

Men jag har en stark misstanke om att det är jobbiga tänder på gång. I början av veckan låg och och tuggade på snutten och fingrarna och det brukar hon aldrig göra och nu i slutet av veckan har hon blivit snuvig och det blev hon när de första tänderna kom. Plus att tandsköterskan vi träffade i tisdags sa att hon trodde det skulle komma fler tänder snart. Hoppas de tränger igenom snart isf så jag får tillbaka min glada och Goa Freja som sover hela nätterna.

Inatt har iaf varit extremt. Hon vaknar ganska tätt några gånger, typ 20-30 minuter emellan, och sen sover hon några timmar i sträck. Men inte inatt. Tror inte jag sovit mer än max två timmar i sträck inatt. Vid 12-tiden, tror jag det var, bar Samuel in henne till oss och efter nån timme av knuffande och gnällande gav S upp och la sig i soffan. Vi somnade om och fick sova till 3 när jag vaknade med ett ryck - Freja rullade ut ur sängen. Stackars lilla tjejen. Det gick bra som tur är. Syntes ingenting så hon blev nog mest rädd. Det tog drygt en halvtimme att få henne att somna om och sen vaknade hon vid 5 och sen vid 7. Jippi.

Detta betyder trötta föräldrar idag. Speciellt trött pappa som måste jobba stackaren.

Jaja.. Det går nog över med tiden. Hoppas på en bättre natt inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0