Jag blir snurrig!

Usch!
Jag har hela huvudet fullt med föräldrapenning, dagistimmar, deltidsarbete, schemaläggning och en liten gnutta separationsångest.

Dagis känns vääääldigt overkligt. Hur ska jag klara av att vara ifrån Freja så många timmar om dagen. Jag kommer längta ihjäl mig.

Det är ett jäkla pusslande och planerande för att få det att gå ihop. Jag vill verkligen inte gå tillbaka och jobba heltid så länge Freja är så här liten för jag vill inte att hon ska behöva vara så många timmar om dagen på dagis. Men samtidigt vill jag inte att försäkringskassan sänker mitt SGI så dagarna måste räcka för att komma upp i heltid även när jag jobbar mindre. Rörigt som fan! Mycket att hålla koll på. Rent ekonomiskt hade det räckt att jag jobbar halvtid helt utan föräldrapenning. Men eftersom jag gärna behåller min SGI till nästa barn så måste jag ta ut dagar. Sjukt irriterande.

Men det lutar åt att Freja får börja på dagis i mitten eller slutet av oktober. Då är hon iaf dryga 16 månader. Det känns helt okej. Så jobbar jag 50% i ett par månader så vi kommer in i lite nya rutiner och går upp på 70-80% sen. Så får vi se hur det funkar och hur länge dagarna räcker. Sen får jag väl bli gravid igen. ;) Eller gå upp på heltid, det är ju också ett alternativ. :-P

Mycket tankar och funderingar. Det är jobbigt att vara vuxen. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0