Förberedelser

Nu är tårtbotten nummer 4 i ugnen och tack vare min nya vän så hann jag städa nästan hela köket mesans den vispade ägg och socker. Perfekt.

Jag har varit himla flitig idag trots att jag känner mig riktigt slö. Hur gör det ihop?

Jag har vikt all torr tvätt, hängt den nya tvätten och det går en maskin inne i badrummet just nu. Plus att jag har dammsugit köket för tredje dagen i rad. Kände att det var ett måste eftersom Samuel tappade en glastallrik i golvet i morse så både jag och Freja vaknade med ett ryck.

Nu aka jag sätta på ett avsnitt av Game of thrones, dricka en kopp kaffe och skriva handlingslistan. I eftermiddag ska jag dammsuga resten av lägenheten, göra fyllningar och lägga ihop tårtorna, åka och handla och göra en sås till grillningen imorgon.

Jag har bestämt mig för att verkligen vara förberedd den här gången. Inget stressande imorgon förmiddag. Då ska vi ta det lugnt och förhoppningsvis hinner jag göra mig iordning i lugn och ro när Frejs sover middag. Och när väl alla våra gäster är här så ska jag kunna ta det lugnt och umgås. Inte springa som en stafettlöpare in och ut ur köket.

Det är min plan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0