Massa roligt

Vilken dag vi har haft! Massa roligt har vi haft för oss.

Vi kom faktiskt iväg och simmade. Dock inte så tidigt som det var tänkt. Vi gick upp vid 9 och var i bassängen 10.30. Klart godkänt. Det var rätt mkt folk men helt okej. Freja tyckte det var roligt och rörde faktiskt på sig. Det brukar hon inte. Min lilla latmask!

Efter badet fick Freja åka hem med sin pappa så fick jag lyxa till det med en stund i bastun. Jag älskar att basta!

Väl hemma blev det en räkbaguette till lunch och vi tjejer parkerade i soffan medan killarna åkte till netonnet.

På eftermiddagen kom familjen Klaesson på besök för den traditionsenliga söndagsmiddagen. Idag bjöds det på helstekt fläskkarre, potatis, sås, brysselkål, morötter och vinbärsgele. Kan det bli mer klassiskt? Efter maten spelade jag och Viggo Uno mot Malin men efter 3-3 i omgångar tröttnade min lagkamrat. Men jag var impad över att en överenergisk snart 4-åring kunde sitta still så länge.

Sen har söndagen spenderats framför tvn. Först Bingolotto, som vanligt, sen premiären av Så ska det låta (där tyvärr Shirley Kramp var med) och sen en riktigt tjejfilm, Water for elephants med Robert Pattison och Reese Witherspoon. Grym film! Vi var helt fängslade. Fick dock pausa ett par gånger...

Freja ville verkligen inte somna ikväll. Hon gnällde och gnällde och gnällde. Så fort man tog upp henne somnade hon mot axeln men vaknade direkt när man försökte lägga ner henne. Det brukar hon verkligen inte göra. Jag försökte med allt. Till slut somnade hon iaf. Men det tog mer än en timme och jag fick lägga mig i min säng en stund med henne för att hon skulle slappna av ordentligt. Lite mycket intryck på badet idag kanske, vem vet?

Nu är det iaf dags att sova. Klockan är för mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0