"decluttering"

Gud vad slö jag är idag. Känner mig inte riktigt bra. Yr och illamående. Och trött. Hur kan jag vara trött? Jag fick ju sova 7 timmar i sträck inatt. Plus 2 timmar till blandat med lite amning.

Har iaf gjort det jag "ska" när det gäller min inte-nyårslöfte-utan-bara-en-nystart-som-råkar-infalla-vid-nyår's städning. Diskbänken är fläckfri, sängen är bäddad och jag har rensat och sorterat mina byrålådor. En del av FLYlady konceptet är att man i korta intervaller går igenom hemmet - decluttering som de kalkar det. Men rensar helt enkelt. De förespråkar att man bestämmer en tid t.ex. 15 minuter, ställer en klocka och rensar tills klockan ringer. Sen är man färdig för den dagen. Då behöver man bara arbeta sig igenom lägenheten. Rum för rum. Plats för plats. Jag har börjat med sovrummet för där är det minst att rensa. Jag tänkte att det kunde vara motiverande att få ett rum helt färdigt ganska snabbt.

Nä nu funderar jag på att lägga min envisa dotter i vagnen och gå till Coop. Hon vaknade efter bars en halvtimmes vila och vägrar somna om. Trots att hon fortfarande är trött. Frustrerande är ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0