Babyrytmik

Idag gick jag upp före Freja. Det var första gången, någonsin. Jag ställde t.o.m väckarklockan idag. Det har hänt en gång sen Freja föddes. Anledningen? Idag började babyrytmiken nere i kyrkans hus och det började redan 9.30. För vanliga småbarnsföräldrar är det inte speciellt tidigt men för oss morgontrötta som ofta ligger kvar i sängen till efter halv 9 och äter frukost i en timme så är det väldigt tidigt.

Men upp kom vi och inte nig med det. Vi kom i tid. Helt otroligt! Det var riktigt mysigt dessutom. På en halvtimme hinner man med många sånger och ramsor. Jag kunde två, haha! Men nästa gång går det säkert bättre. Man lär sig barnvisor snabbt som tur är. :)

Freja var nog en av de yngsta men de flesta verkade vara typ 8-14 månader. Hittade flera trevliga mammor att prata med plus att Nils från simningen var där med sin mamma. Ett välbekant ansikte är alltid trevligt. Efter rytmiken var det fika med de andra som var där på öppna förskolan. Jag ser redan fram emot nästa fredag, trots att jag måste gå upp tidigare än vanligt. :)

Igår var vi ju och simmade. Det har varit typ 7 veckors uppehåll och vilken skillnad det var på Freja. Hon plaskade och skrattade hela tiden. Förut har hon bara flutit med. Nu var hon aktiv och simmade tom med benen. Det gjorde hon ingenting innan uppehållet. Igår simmade hon med Samuel och nästa gång ska jag bada. Allt är så mycket lättare när Samuel badar. Då slipper jag duscha och allt och behöver bara ta hand om Freja. Det är ett helt projekt i omklädningsrummet annars. Men så mysigt. Får se hur många kurser vi orkar gå. Det är mycket jobb för 30 minutera bad.

Försökte få lite fina kort på dom. Men det är inte lätt. Så fort hon skrattade så var hon vänd från mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0