Ammat för sista gången

Nu har jag nog ammat för sista gången. Inte idag, men igår morse. Då var det 4 dagar sen sist tror jag. Jag hade inte behövt amma igår heller, iaf inte för bröstens skull. Det har gått väldigt smidigt art sluta faktiskt. Vi har ju slutat på väldigt lång sikt så mjölkproduktionen har bestämt hur mycket vi ammar och inte tvärtom som det brukar vara.

Så Freja blev helammad i 4 månader och delammad i drygt 7 månader. Precis lagom i vår värld. Det har passat oss perfekt.

Igår ammade jag iaf en sista gång vara för att det var mysigt. Jag kommer sakna dom mysiga stunderna. Fast set är mest skönt faktiskt. Jag blir ju väldigt mycket friare. Jag slutade amma på dagen för kanske 3veckor sen och en helt ny värld öppnade sig. Nu sitter inte Freja fast i mig på samma sätt. Nu kan hon och pappa klara sig precis lika bra utan mig. :)

Nu ska jag tvätta av lortgrisen som har suttit och kladdat med en macka. Det är leverpastej överallt. Haha! Sen blir det soffmys. Vi håller oss nog inne idag. -7 var det när vi kom upp och då var klockan ändå 9. Måste hålla oss friska nu. Simningen börjar på torsdag igen. Mys!

Här kommer dagens Freja. I sin AC/DC tröja som hon fått av sin morfar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0