"2012"

Då var vi inne på 2012 på riktigt. Jag och Freja är uppe sen ett bra tag tillbaka medan pappan får sovmorgon. Igen.

Natten/morgonen blev inte som jag önskade mig. F vaknade första gången redan strax innan 4. Typ en halvtimme efter att S kom och la sig. Efter det har det varit oroligt. S natta om henne i sängen en gång. Vad klockan var har jag inte en aning om. Jag var helt död! Vid 8 gick vi iaf upp och då hade vi redan varit vakna en stund. Får se om jag sover en stund på dan idag. Jag är så dålig på det. Är dom ett småbarn. Vill inte missa något.

Idag ska jag iaf laga gryta på oxfilen som blev över igår. Så bi får middagsgäster idag igen. Det gillas!


Menyn igår såg ut så här:

Plockmat med serrano, pruiscutto, salami, gruyere, tapenade, olivolja och bröd.

Förrätt: toast Skagen med hela räkor toppad med löjrom.

Huvudrutt: svamp och västerbottengratinerade oxfilé tournedos med pepparsås, varma körsbärstomater, haricot verts och rostade delikatesspotatisar.

Efterrätt: Crème brulee.

Väldigt smaskigt och väldigt lyckat!

Nu ska jag och F titta på film och mysa. Eller jag ska titta och Freja sitter bredvid och tuggar på kontrollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0