Vilken natt!

Freja är superförkyld. Hon snörvlar och hostar konstant. Hon får knappt luft stackarn. Hon har hostat ett par gånger de senaste nätterna men vi märkte redan innan läggdags att sen här natten skulle bli värre. Mycket riktigt. Vid 12 fick hon panik. Riktig panik. Man hörde hur varje hostning riktigt rev i halsen och hon var så ledsen. Inget hjälpte. Så jag tände lampan och gjorde allt för att lugna henne. Hon var helt okontaktbar. Nästan en timme senare efter babblarna, vatten, iskall fruktpure, hostmedicinen och nässugande somnade hon äntligen om mot sin pappas bröst. Det är så hjärtskärande att se henne så ledsen.

Så jag skickade ut S i soffan så han får någon sömn innan jobbet. Sen låg jag nära Freja och lyssnade på hennes rossliga andetag. Jag har väldigt svårt att sova när hon är sjuk. Vill gärna hålla koll.

Jag fick iaf drygt en timmes sömn innan det var dags igen. 2.30 vaknade jag av små hostningar bredvid mig. Nu verkar dom tack och liv inte riva så mycket längre. Så efter en brottningsmatch med nässug och saltlösningsdroppar verkar hon sova gott igen. Så det ska jag också göra.

Ska bara lyckas somna om först...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0