Tjejkväll

Resten av familjen sover och jag halvligger i soffan under en filt och kollar slutet på underworld. Funderar på att gå och lägga mig, men känner mig inte speciellt trött så jag lär inte kunna somna ändå. Så jag sitter väl uppe en stund till...

Hade behövt så många timmar som möjligt egentligen för imorgon är det fullt upp. Vi ska köpa present till Viktor, förhoppningsvis gå till Ica och hämta ett Ellos-paket, baka cupcakes och dessutom är det simlektion på em. Fullt upp som sagt. Jag hoppas iaf paketet från Ellos har kommit. Jag behöver bikinin som ligger där i. Annars får jag ha en för liten topp och genomskinliga trosor på simningen. Glömde ju min vanliga bikini på Klitterbadet sist och har inte hämtat den än. Mycket dumt!

Helgen ja...
Vilken känsla att få vara bara Helena igen. Det var väldigt länge sen. Visst... Jag och M har varit på Gekås utan Freja. Men det är inte riktigt samma sak. Vi åt en väldigt god middag iaf. Först lite plock i soffan med oliver, serrano, breasola (som var fantastiskt god), tapenade och bröd. Enkelt och gott.

Sen själva huvudnumret; lammytterfile med rödvinssky à la Helena, getostgratinerade rödbeter, vitlöksstekta portobella, varma körsbärstomater och ugnsstekta delikatesspotatisar. MUMS! Bättre än många rätter jag fått in på restaurang. Vi lyckades verkligen. Det var sjukt gott!

Till efterrätt hade Angela gjort en chokladtårta med browniebotten med massa goda nötter toppad med chokladmousse. Fantastisk!

Sen var kvällen precis som en tjejkväll ska vara. Massa fniss, massa skvaller, allsång till musiken, alldeles för lång förfest och aaaaaalldeles lång tid på dansgolvet i höga klackar. ;)

Och jag måste säga att det var väldigt lagom nu. Tidsmässigt alltså. Jag har inte saknar utelivet speciellt mycket och jag oroade mig inte för Freja en enda minut under kvällen. Jag njöt. Jag hade roligt. Jag var helt enkelt redo. Jag fick till och med beröm av A. Hon var impad över att jag var så lugn som jag var och inte oroade mig. "Jag känner dig Helena, du borde vara orolig." Hon är väl för söt.

Så det blir säkert fler tjejkvällar. :)

Nehe. Nu när jag har skrivit en hel roman tänker jag göra mig klar för sängen. Önska mig lycka till. :)

Bjuder på en bild på våran smaskiga "förrätt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0