Tåget till Borås

Nu är väskan nästan färdigpackad inför våran lilla resa imorgon. Jag och Freja ska ta tåget till Borås. Vi ska fira Viktor som fyller 20 nästa vecka. Tänk att min lillebror blir 20. Helt sjukt. Jag känner mig fortfarande som 20. Det ska iaf firas på lördag med lite fika tillsammans med släkten. Alltid trevligt. Jag och Freja åker upp i förväg och umgås lite extra så kommer Samuel upp på lördag. Så det skulle tydligen vara spelkväll här imorgon. Oväntat? Njae. Tidigt ska vi åka också. 9.19 går tåget från Falkenberg. Ja, det är tidigt för oss som inte brukar gå upp ur sängen förrän närmare 9 i vanliga fall. Helt plöstligt måste vi gå upp senast 8. Vi måste gå hemifrån senast 9 och jag vill inte stressa i Freja frukosten så det gäller att komma upp i tid. Så det blir till att ställa klockan. Tänkte försöka hinna med att baka lite på lördag också. Planen är att jag ska slänga ihop några cupcakes. För precis så enkelt är det väl? Att man bara slänger ihop dom.. säkert! Kommer väl stå med mjöl i ansiktet, grädde upp till armbågarna och en ledsen bebis på armen när släkten kommer. Nää.. nu ska vi vara positiva. Det kommer bli toppen. Bara jag får själva cupcaken bakad i tid på förmiddagen ska det säkert gå finfint. Om resultatet blir lyckat delar jag med mig av bild och recept imorgon, eller kanske på söndag. ;) Idag har vi också bakat cupcakes. Var tvungen att öva lite. Med ett helt annat recept dock. Jag gjorde citron cupcakes med chokladfrosting. De blev fantastiskt goda men inte speciellt vackra. Jag gjorde frostningen i alldeles för god tid så den var på tok för hård för att spritsa så jag bara smetade på den. Men det smakade precis lika gott ändå. Och cupcaken var heeeeelt fantastisk. Jag som knappt gillar muffins i vanliga fall älskade den här. Saftig och den smakade verkligen citron. Receptet här hämtat här: http://www.heavenlycupcake.se/2010/10/citron-och-chokladcupcakes.html Nu ska jag strax krypa i säng. Ska se färdig House och låta håret torka lite till. Sen hoppas jag på att Freja bestämmer sig för att sova lääänge. Gärna tills klockan ringer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0