Rutfruktsgryta med köttfärs

Nu har jag kommit igång ordentligt med barnmaten. Så igår gjorde jag ny mat till Freja igen. Den här gången blev det gryta med massa rotfrukter och köttfärs. Inte lika uppskattat som lax och kyckling men det gick ner.

200g nötfärs
1 msk ekologisk tomatpuré

2 potatisar, ca 300g
2 morötter, ca 175g
1 palsternacka, ca 100g
125g kålrot
50g purjo, ca 10cm

Svartpeppar

Jag lagade det precis som alla andra grytor jag gjort till Freja. Proteiner i en kastrull och grönsakerna i en annan. När köttfärsen var klar fördelade jag den bara med en gaffel och tillsatte tomatpurén. Det enda man kan tänka på är att tillsätta tomatpurén medan köttfärsen fortfarande är varm så man "väcker" den. Annars smakar den inte så mycket.

Lätt som en plätt. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0