Perfekt lördag

Vi har haft en supermysig dag. Allt har flutit på nära på perfekt och Freja har skött sig exemplarisk, som vanligt. Vi är bortskämda med det.

Lill-tjejen sov hela vägen upp så hon var pigg och glad hela tiden inne på Ikea. Satt i kundvagnen och skrattade och busade om vartannat. Hon är så himla lätt att ha med sig nu. Det slutade iaf med att vi blev 1700kr fattigare och hade ändå inte med oss hyllan, som vi åkte dit för, hem. Paketet var för stort för bilen. Lyckat? Sådär. Men det gjorde inte så mycket för vi hittade ett skrivbord vi vill ha och det fick inte heller plats. Så antingen beställer vi hem det eller så får det helt enkelt bli en utflykt till snart. Jag och Malin pratade om att åka upp. Mysigt med tjejutflykt. :)

Freja höll sig vaken hela vägen hem. Det trodde jag aldrig. Jag fick kämpa för att hålla henne vaken de sista 10 minuterna men det var extremt överkomligt. Hon trivdes mycket bättre i sin nya stol än i babyskyddet. Nu sitter hon ju upp helt och är med på ett helt annat sätt mycket friare. Så det var ett mycket bra köp. Sov gott i den gjorde hon också.

Nu ikväll har vi tittat på Melodifestivalen. Freja rockade loss i soffan som vanligt. :) När pluttan hade somnat passade föräldrarna på att mysa i soffan framför en film. Kvalitetstid på hög nivå.

Men NU ska jag sova. Jag är helt slut. Det blev bara 5 timmar sömn inatt och det har varit fullt upp hela dagen så nu ropar sängen. Det är en dag imorgon också. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0