Mår bättre

Nu har vi nog tagit oss igenom den värsta biten av förkylningen. Som tur är blev det bara en hysterisk natt. Hon sover fortfarande oroligt både dagtid och nattetid pga hostan och täppt näsa men nu blir hon inte så himla ledsen. Men vi missar simlektionen idag igen. Det är tredje torsdagen vi missar på rad nu. Väldigt tråkigt, men vad gör man. Hoppas hon mår bättre imorgon så vi kan gå på rytmiken iaf.

Imorgon kommer Frejas farmor hit och umgås med lilla fröken medan mamman och pappan går ut och äter. Om Freja är tillräckligt frisk så klart. Vi firade inte alla hjärtans dag i tisdags. Eller vi har väl egentligen aldrig firat. Men i år tänkte vi i alla fall utnyttja tillfället och lyxa till det med ett restaurangbesök. Vi tar givetvis med oss Malin och Mattias. Vi ska till Källaren Laxen och jag läääängtar. Har redan kollat in menyn och vet precis vad jag ska äta. Man uppskattar de små grejerna ännu mer nu när man är mammaledig.

Jag har galet många bollar i luften just nu. Alla är på planeringsnivå fortfarande. Men det kladdas för fullt i mitt lilla anteckningsblock och hjärnan går på högvarv. Födelsedagsfika, tjejfesten, cupcakesbakning, planteringar inför sommaren osv osv. Just idag är det sommarplaner. Jag vill ha massa ätbart planterat här hemma till sommaren. Smultron, tomater, örter. Så det börjar bli dags att beställa hem fröer och börja förså det som behöver försås.

Jag längtar efter sommaren!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0