Inspirerad

Jag blir alltid så sugen på massa ny inredning när jag städar. Jag blir väl helt enkelt inspirerad när lägenheten är sådär fin antar jag. Nu är det nära på perfekt här hemma. Allt är städat. Jag har t.o.m. dammat av tavlorna på väggarna. Då har man städat vill jag lova.

Just idag är det prylar till vardagrummet som hamnade på min shoppinglista. Första suget var nya kuddar till soffan. Ljusa, våriga och glada kuddar. Hur härligt hade inte det varit? Jag pausade genast i städningen, öppnade datorn och knappade in på flera sidor som jag vet har massa kuddofdral till bra priser. Då kommer beslutsångesten så det blev så klart inga kuddfodral beställda. Ingen är förvånad. Nästa sug var en bordslampa till sideboarden. Gärna en med stativfot. En såndär på treben. Men de är så förbaskad dyra. Över tusenlappen. För en bordslampa! Nehe du tack! Det kommer inte hända. Jag hittade däremot en för bara 299kr, men då var den betydligt enklare. Men det räcker nog. Får se om det blir något shoppat. Det är ju egentligen Frejas rum som går först nu.

Imorgon är det i alla fall dags för årets första grillkväll. Det var på tiden. Det blir massa gott. Men vad får vi nog spara tills imorgon. Jag lär ändra menyn både en, två och tre gånger innan vi sätter oss ner och äter.

Nu ska jag kika vidare på gaygalan och snart blir det nog sängen. Det är trots allt en dag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0