Fisk med rotfrukter och ärtor

Ny barnmat igen och som vanligt åt Freja med god aptit. Jag börjar tro att det inte är min matlagning som gör att hon äter så bra utan snarare att hon är som sin mamma och äter allt som kommer i hennes väg.

Det här blev 6 portioner.


drygt 200g torskfilé

1 palsternacka, 50g
2 små morötter, 100g
2 stora jordärtskockor, 175g
1 stor potatis, 175g

50g ärtor

Svartpeppar
Dill
Persilja

Jag kokade fisken i en kastrull och rotfrukterna i en annan, precis som vanligt.
När allt var färdigkokt mixade jag ihop allt med kokspad från rotfrukterna.
Ärtorna körde jag snabbt i mikron i en skål med vatten. När puréen var färdig hällde jag i ärtorna och körde några gånger med mixerstaven så de bara mixades lite grovt.

Sen smaksatte jag med peppar och örter.

Färdigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0