Direkt på gröten

Idag är vi uppe tidigare än vanligt. Men jag har nog inte rätt att klaga på att gå upp 7.30. Inte som småbarnsmamma. Men i den här familjen är det tidigt. Det är väldigt sällan vi går upp ur sängen före 8. Men idag bestämde sig Freja för att vakna 7,10 och om det hade varit för en vecka sen så hade jag gett henne en flaska och försökt få henne att somna om. Men inte nu längre... Hon är stor flicka nu.

4 nätter i rad så har hon hoppat över kl 7-flaskan och sovit till 8-9 tiden och gått direkt på gröten istället. Alltså behöver hon inte den där flaskan på morgonen. Så jag tror nog att det är slut med det nu. När hon vaknar går vi upp helt enkelt. Det är dags att få lite bättre rutin på vardagen nu tycker jag. Man behöver ju inte sova till 9, trots att det är så himla skönt. :) Freja somnar ju trots allt inte förän vid 21 på kvällarna och ibland senare. Och någon gång hade jag ju velat få in att hon somnar lite tidigare. Men då måste vi gå upp tidigare också. Så enkelt är det. Dags att bli en trött småbarnsmamma helt enkelt. ;)

Idag ska vi till Ikea med svärmor/farmor. Vi ska ha en hylla till Frejas rum och lite annat plock. Det ska bli himla mysigt faktiskt.. Freja ska inviga sin nya bilstol. Det blev en Britax multitech II. Den verkar toppen. Och snygg är den också. Vi köpte en svart/lila. Mycket tjusig.

Nä nu blir det soffmys och ett avsnitt Private Practice i väntan på att Pappa ska vakna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0