Dagens "att göra"

Just idag känns det som jag måste skriva en "att-göra-lista" för att få något gjort.
För idag är jag slö. Det känns i hela kroppen. Kroppen är slö. Jäkla mensvecka!!!

So here it comes:

- Bädda rent i sängen
- Tvätta minst två maskiner (OCH hänga OCH vika torr tvätt OCH lägga undan torr, vikt tvätt - min akilleshäl. Tvätten blir gärna hängande eller liggande.)
- Vardagsplocket
- Torka av köksluckorna
- Förbereda/laga middag plus göra barnmat

Det är faktiskt allt jag kan komma på. Jag som precis satt här och tyckte synd om mig själv för att jag har så mycket att göra idag. När jag skrev ner det kändes det genast betydligt mer överkomligt. Tur det med tanke på att klockan är 11 och vi inte har kommit längre än till frukostbordet. Så det känns väl passande att börja ute i köket då. Fram med middagen ur frysen och få undan disken nu Helena. NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0