Chili och limefisk

Jag har verkligen inga planer på att göra det här till en matblogg på något sätt. Det innebär alldeles för mycket press. Men... Just idag kommer det ett recept. Eller det är inte ens ett recept utan snarare en minnesanteckning. För igår fick jag verkligen till det när jag slängde ihop middagen och därför vill jag skriva ner det. För annars glömmer jag bort det.

Chili och limefisk i ugn

750g färsk torskfile
Purjolök
Färsk basilika, en halv kruka

2 dl crème fraîche
2,5 dl matgrädde
Saft och skal från 1 lime
Chilisås
1 vitlöksklyfta
Salt
Svartpeppar

Lägg fisk, purjo och basilika i en form.
Blanda ihop såsen och häll över.
Koka ihop i ugnen.

Vansinnigt smaskigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0