Ur form

Jag är inte på topp idag heller.

Vaknade med samma envisa huvudvärk som igår. Känner mig allmänt seg. Var uppe hos en ledsen Freja ett par gånger vid 2 inatt också. Det hjälper så klart inte till. Men jag klagar verkligen inte. Det är första gången på flera veckor som hon vaknar på natten.

Jag har dessutom på mig mina "tjockis-jeans" och blev lite deppig när jag insåg att de inte ens är i närheten av så slappa som de var när jag ammade. Då ramlade dom ner så fort jag rörde på mig. Vågar nog inte ställa mig på någon våg den närmaste tiden... Det är nog dags att ta tag i det här igen. Jag kan inte skylla på att jag precis fått barn längre... Vart ska jag hitta motivationen då? Jag som lovade mig själv att inte gå upp igen när jag slutade amma. Det gick ju bra. Jag kan för tusan ha mina "tjockis-jeans"!!! SUCK!

Får försöka hitta på annat att baka än cupcakes och tårtor och kakor om jag ska bli av med någon cm runt mage innan sommaren drar igång på allvar. Kanske ska sätta en surdegsgrund idag?!

Nu sitter jag i Frejas rum och lyssnar på hennes precis-innan-jag-somnar-gnäll. Det är riktigt mysigt! När hon somnat ska jag ta ett snabbröj i lägenheten och packa simväskan sen ska jag ta en kopp kaffe och se det nya avsnittet av Revenge. ÄNTLIGEN! Jag har längtar i flera veckor! :)

Nu så.. Bebisen sover och Mamman ska ta tag i vardagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0