Påsken 2012

Äntligen är påskhelgen över.
Äntligen är vardagen tillbaka.

Vi har haft en underbar påskhelg med massa god mat, trevligt sällskap och mängder av skratt. Men herregud vad jobbigt det har varit. Jag är helt slut. Så det är skönt att det är en vanlig tisdag idag och jag och Freja kan ta det lugnt och bara sköta om oss själva.

I fredags var vi som sagt i Varberg hela dagen och pappa S var ute i Halmstad med grabbarna. Och när han är ute så sover jag alltid dåligt. Om jag somnar överhuvudtaget innan han kommer hem så vaknar jag flera gånger i timmen bara för att kolla om han kommit hem. Så i lördags var jag trött och S var bakfull. Haha. Men jag lyckades faktiskt klämma in en timmes powernap i soffan när Freja sov.

Sen blev det bakis-lunch från Max och efter det började jag och M fixa inför kvällens middag. Gubbröra med räkor till förrätt, lammstek och rostade rotfrukter till huvudrätt och sega chokladrutor med frukt och grädde till efterrätt. Himla mumsigt blev det.

Lördagskvällen blev ovanligt lugn faktiskt. Vi avslutade med ett par omgångar Uno medan de nykära, Mari och Jakob, låg i soffan framför en film.

Påskdagen rivstartade vi med brunch och avslutade med grillat och spel. Och som vi skrattade. Vi testade ett nytt spel. "Utan tvekan". Jösses säger jag bara. Jag vet att man brukar säga det, men jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Och Samuel har nog aldrig skrattat så mycket när vi spelat spel. Och Klaesson skrattade så mycket att han helt tappade kontrollen så vi fick höra skratt vi aldrig hört förut. Helt fantastiskt. Sen gick S och K ut så jag sov givetvis dåligt.

Och därför blev det väääääääldigt lite gjort igår. Lunch från Torggrillen, flera filmer i soffan, många koppar kaffe och pizza till middag. Nyttigt? Njae! Men välbehövligt. Men jag lyckades iaf slänga ihop lite cupckaes till kaffet. Chokladcupcakes (med massa choklad i) och vit chokladfrosting.

Vilken roman det blev och helt utan bilder. Fy vad tråligt. Men nu är påsken 2012 dokumenterad iaf. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0