Långfredagen

Oj vad skönt det var att lägga sig i sängen!

Långfredagen har verkligen vari en lång dag. Poängpromenad (med pinsamt få rätt) i Åkulla på förmiddagen. Sen lunch, fika och middag hemma hos familjen Hansson. Freja fick träffa en liten tjej på 4,5månad. Det var lika spännande som vanligt. ;) Lill-tjejen sov bara totalt 1 timme på hela dagen och har ändå varit på jättebra humör. Hon är väl bra underbar. :) Men jag kan lova att hon somnade gott strax innan 21 när hon fick lägga sig i sin säng efter en hel dag full med äventyr.

Jag bestämde mig för att avsluta kvällen med den värsta huvudvärken, eller borde jag kalla det migränanfall, sen Freja föddes. Bilresan hem från Varberg var värre än bilresan till förlossningen. Jag mådde illa, jag var yr, nacken värkte, det tryckte i öronen plus att Freja inte alls ville åka bil. Jippi! Tack och lov för Malin. Hon tog hand om F när vi väl var hemma. Bytte till pyjamas, fixade flaskan, matade och bäddade ner henne. Så kunde jag vanka omkring och bota mig själv så länge. Och det funkade faktiskt. Det ligger kvar som en skugga av anfallet. Jag mår lite illa, är lite stel i nacken och är seg i huvudet. Men jag mår hundra gånger bättre än för några timmar sen. Puh!

Kvällen blev ganska bra till sist. Jag och Malin har haft en riktig "pratkväll". Skönt. Så i det stora hela har långfredagen varit toppen. Hoppas på en lika bra påskafton, minus migränen.

Dags att sova. S är ute och slarvar i Halmstad så får ta morgonpasset imorgon. :)


Freja testar pianot hemma hos Hanssons. Det var otroligt roligt enligt henne. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0