Typiskt typiskt typiskt!

Det är så himla typiskt.

Jag bestämde mig redan förra veckan, ganska motvilligt ska tilläggas, att jag skulle försöka äta lite nyttigare från och med måndag - alltså igår. Jag var extremt omotiverad och trodde inte på mig själv för fem öre. Men på något sätt lyckades jag hitta lite motivation och lite inspiration och rivstartade måndagen med en frukost som innehölll vääääldigt lite kolhydrater. Jag fuskade faktiskt lite och hade i några flingor i filen.

Men nu till det typiska....

Jag är sjuk!!! Freja blev förkyld i slutet av förra veckan och nu har hon lyckats smitta mig. Jag orkar ingenting. Minsta lilla ansträngning gör att jag blir alldeles matt i hela kroppen. Hur motiverande är det då att ställa sig att laga lunch? Och nyttig lunch dessutom. Det kräver trots allt lite mer tankeverksamhet. Så idag spräckte jag dieten totalt och klämde i mig 4 rostade mackor till lunch. Nyttigt? Nää inte direkt. Men så är det. Livet är hårt.

Imorgon blir det nya tag iaf.

Jag lyckades däremot hålla gårdagens grillmiddag riktigt nyttig. Det fick bli grillad sötpotatis till kycklingspetten. MUMS säger jag bara. Vilka smakkombinationer jag lyckades slänga ihop. Mhm! Kan nog bli en repris på det nästa helg när det blir grillkväll här med goda vänner. Fast jag får nog lägga till lite mer. Det gäller att slå på stort när man har chansen. :)

Freja ålar omkring på golvet i vanlig ordning. Idag med en hammare i handen som hon ska testa och slå i allt. Jätte roligt tycker Freja, mindre roligt tycker Frejas mamma. Men jag låter henne hållas. Än så länge har hon inte hittat något ömtåligt att slå på. Mest golv, väggar och en och annan dörrkarm.

Jag ska slänga på ett avsnitt av Grimm nu tänkte jag innan Unga mödrar börjar på 5:an.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0