Aprilvädrer och mensvärk

Det är den andra april och vårvädret har verkligen kommit. Ena sekunden skiner solen och nästa sekund yr det massa snö utanför fönstret. Förvirrande! Vi har dock inga planer på att gå utanför dörren så jag bryr mig inte avsevärt.

Idag är det minsta minsta minsta möjliga ansträngning som gäller. Jag genomlider mensvärken från helvetet. Jag hade ont innan Freja kom också men nu är det nästan outhärdligt. I förmiddags hade jag så ont att jag utan att tveka jämför det med förlossningsvärkar. Tidiga förlossningsvärkar. Men ändå! Det värsta är att det aldrig går över. När det väl kommer så sitter det i lääänge. I förmiddags genomled jag en timmes konstant kramp komplett med ilande i höfterna ända tills alvedonen lindrade så pass att jag slocknade i soffan med värmedynan tätt tätt intill. Som tur var så hade det hårt över när jag vaknade en timme senare. (jag kanske ska tillägga att Freja också sov, haha.) Men nu när jag fått lunch i magen känner jag att det är på g igen... Suck! Hoppas verkligen S kommer hem i tid idag så jag kan inta fosterställning i soffan på obestämd framtid.

Ibland är det tufft att vara kvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0