"på nätterna"

Nu är vi uppe!

Det tar mig alltid ett par timmar att ta mig ur sängen på morgnarna. Jag är så trött. Freja sover ju på nätterna men ska fortfarande ha mat ett par gånger de flesta nätterna så jag får inte speciellt mycket sammanhängande sömn. Hon sover i sin säng men efter första amningen ligger hon kvar bredvid mig. Ofta för att jag somnar innan hon är färdig. ;) Men hon är snart för stor för det. Hon sparkar och flaxar och viftar så man vaknar ju alltid till ett par gånger. Och jag väcker säkert henne också. Men när klockan är 2 så har jag svårt att hitta ork och motivation som håller mig vaken i 45 minuter medan segätaren ska bli färdig. Och om jag skulle råka vara vaken när hon är färdig så är jag för trött för att "våga" lägga över henne i sin säng. Tänk om hon vaknar!!!

Så när hon inte ville somna om imorse vid halv 7 efter amningen så vägrade jag helt enkelt gå upp. Jag gör allt för att få ligga kvar och blunda. Så efter minst en timmes trugande så somnade hon om vid bröstet och sov till 9. Så nu överlever jag nog den hör dagen också. :)

Idag ska vi göra lite goda baguetter till S och hans vänner. De ska iväg och köra rally imorgon och behöver något att smaska på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0