"nyårsplanerna"

Jag börjar misstänka att det är tänder på g. Hon äter mer än vanligt på, ja på allt egentligen. Fingrar, leksaker, kläder, telefoner eller vad hon nu får tag på. Biter hårt gör hon också. Mina fingrar råkar vara favoriten. Den här veckan har hon dessutom sovit oroligt och är lite gnälligare än vanligt. Vi får väl se om det dyker upp ett litet risgryn snart. Det kan ju lika gärna vara en vanlig förkylning. Jag brukar trots allt överanalysera allt. ;)

Idag har jag funderat mycket på nyårsplanerna. Vi ska fira här hemma med lyxig fyra-rätters. Eller kanske till och med fem-rätters. Det är det jag har funderat på idag. Vi ska ha hummer till förrätt, ugnsgratinerade halvor. Sen blir det oxfilé med goda tillbehör. Efter det någon osträtt. Jag önskar mig två goda ostar, ett par skivor riktigt god skinka och någon marmelad. Och efter det efterrätt. Men idag slog det mig att man kanske skulle lägga till en soppa också. Den stora frågan är om det är värt det extra jobbet?! Tanken slog mig också att det kanske är väl stöddigt att tro att man ska kunna ära en fem-rätters tillsammans med en 6,5 månader gammal Freja. Ska fundera på detta. Får surfa efter lite recept efter Greys. Samuel är ändå hos Klaesson och spelar så jag är själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0