"morot och broccoli"

Grönsaker verkar inte vara någon hit hos Freja. Idag provade vi broccoli igen. De första skedarna gick helt okej. Jag trodde faktiskt att hon tyckte om det. Men sen totalvände det. Hon behöll purén på tungan och grimaserade. Ett par gånger klöktes hon till och med så hon tyckte verkligen inte om det. Ny borde hon ju ha vant sig vid konsistensen. Majspure tycker hon ju om. Jag måste överlista henne på något sätt. Jag vill inte ha en unge som inte äter grönsaker. Jag vägrar! Jag vet att hon inte ens är 6 månader än men tiden går så fort så jag vågar inte ligga på latsidan.

Så nu får morot och broccoli avvakta igen. Nu står potatis och gröna ärtor högst upp på listan. Får prova potatis och se om den milda smaken går hem bättre.

Nu ligger hon nere i vagnen och sover. Stackaren hostar hela tiden. Har fått gå ner och natta om henne ett par gånger för att hon vaknar när hon hostar. Får se hur hon mår imorgon när vi ska simma. Vill ju inte riskera att hon blir sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0