"rosslade, snarkade, hostade och nös"

Fy vilken hemsk natt det har varit. Och då menar jag inte bara hemsk som i jobbig utan hemsk dom i riktigt j-la otäck också.

Igår var Freja lite hostig och snuvig. Men inte värre än hon har varit förut. Men oj vad det tilltog på natten. Hon rosslade, snarkade, hostade och nös hela tiden. Men hon sov och verkade ganska lugn till kl 1.30. Då brakade det loss.

Hon vaknade och var helt hysterisk! Jag har aldrig hört henne skrika så. Hon var helt förtvivlad. Lägg dessutom på ordentligt rossel och hes röst så var mammas oro total. Inget hjälpte. Jag tog upp henne och försökte trösta. Bar henne på alla sätt jag kunde komma på. Sjöng. Vyssjade. Nässug. Ja, allt. Till och med vid bröstet var hon ledsen, och då är det illa!

Det enda som funkade var pappa. Hos pappa blev hon lugn och somnade till slut mot hans bröst. Efter en stund kunde han som tur var lägga henne hos mig i sängen. Men fy vad ynklig hon har låtit. Stönat på varje utandning och varit helt slö i rörelserna resten av natten.

Jag var helt livrädd för att somna. Jag var helt säker på att hon skulle sluta andas. Fy vilken hemsk känsla.

Lite sömn har jag iaf fått och nu på morgonen verkar hon vara sig själv igen. Är fortfarande lite slemmig och hostar lite men är glad och pigg iaf. Ska prata med Bvc idag och se vad hi kan göra om det skulle bli likadant inatt. Stackars mammas älskling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0