"inte helt bortkastad"

Vilken flitig kväll jag har haft. Kokat marmelad, gjort senap och lagat middag. Köket är dessutom rent. Dagen blev alltså inte helt bortkastad trots allt. Skönt.

Vi gjorde senap på bara frön, inget senapspulver. Men jag är tveksam till resultaten. Det blev någon gråaktig och väldigt grov sörja. De gula fröna ville inte riktigt ge med sig trots att jag kokade de först för att de skulle bli lite mjukare. Jag har iaf hällt upp den i burkar och ska låta den stå och mogna några dagar. Sen är det dags för provsmakning. Annars blir det ett recept med både frön och pulver.

Imorgon ska jag försöka tvinga iväg mig själv till stan. Freja behöver en polokrage och hennes mamma behöver lite grejer till julkorten. Vi får väl se om vi kommer iväg. Risken är att jag blir sittande....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0