"Ett gammalt hus"

Jag höll mig frisk och tack gode gud för det. För vilken fest det blev! Mycket mycket trevligt. Tack så jätte mycket alla inblandade för ett underbart firande.

Festen innehöll många skratt, killar i trikåer och staffett på parkeringen. Om inte det låter som en lyckad fest så vet inte jag. Plus att jag fick mängder av mycket fina presenter. Jag är nu stolt ägare av en Jamie Oliver stekpanna som min älskling gav mig. Så nu är det ännu rolilgare att laga mat. Vem trodde det var möjligt? Så fick jag mycket fina cocktailglas, en vinkaraff, ekologiska duschkrämer och ett presentkort så jag kan köpa vad jag vill på Adde Lundberg (en bättre lokal variant av duka ungefär.) TACK ALLA!

Igår var jag och Samuel och tittade på ett hus i vårt område, en minuts promenad från lägenheten. Ett väldigt mysigt litet rött tegelhus på 91kvm, 2 ganska små sovrum men ett jätte stort och fint öppet vardagsrum i anslutning till köket och det är det viktigaste i alla fall för oss. Till Samuels stora förtjusning fanns det dessutom ett tillbygt garage som var alldeles perfekt för honom och till min stora förtjustning låg garaget i anslutning till källaren och inte till boytan. Perfekt! Det som för att vi tvekar är att det inte är gjort något på huset sedan det byggdes 1962 och skorstenen började läcka för 3-4 år sen. Taket är tätat men innertaket är fuktskadat och man måste nog räkna med att byta taket inom en väldigt snart framtid eller kanske till och med innan man flyttar in. Så det är lite läskigt. Det är ett gammal hus och mycket att göra. Men mycket fin planlösning. Så vi överväger det i alla fall.

Ska till banken i veckan och se vad dom säger. Bra att veta om vi ens får ett lån till ett hus innan vi överväger det. Ska dessutom ringa mäklaren i veckan och försöka få till en extra visning på söndag när min pappa målaren lägligt kommer och hälsar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0