"En perfekt söndag"

Vårvädret kom och grillning blev det.
Familjen min var här nära på hela dagen och trots att osociala jag var tvungen att stå i köket en del så var det väldig roligt att träffa dom. Det är man inte så bortskämd med när man flyttat från Borås.

Helt underbara presenter fick jag. Det är perfekt att sprida ut kalasen då får man presenter trots att det var över en vecka sedan jag fyllde år. Och vilka presenter!!! Fick en sån där designad dammsugare från Electrolux, typ en stor handdamsugare som kan stå framme hela tiden, av mamma, pappa och farmor. Farmor hade dessutom med sig köpt en jätte fin tulpanvas och då fick jag givetvis tulpaner också. Tre härliga färgglada knippen. Tulpaner är nog det näst bästa efter liljor. Rosor är definitivt överskattat.
Av svärmor fick jag en otroligt mjuk morgonrock och en mycket vacken hemmabunden bukett som givetvis innehöll en lilja.

Så vi har spenderat eftermiddagen med årets första grillmiddag; grillspett, tzaziki, potatisgratäng, fyllda portabellasvampar och sallad. Mycket gott. Till kaffet blev det hemmabakade parisare, alltså vaniljkrämfyllda bullar. Allt har helt enkelt varit jätte bra. En perfekt söndag. Nu ska jag kasta min in i duschen och sen ska jag krypa ner i soffan framför wipeout. Alltid lika roligt att se när andra slår sig, skadeglad som man är.

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Anja

Tack så jättemycket för en helt underbar söndag med god mat och härligt sällskap... det var verkligen mysigt att få tillbringa dagen med er. Puss och kram

2009-03-16 @ 21:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0