"Kalla kårar"

Här sitter man alldeles ensam, i det här stora huset som man kallar sitt jobb, och tittar på Bingolotto med en filt runt fötterna. Finns trots allt värre saker att få betalt för. Om man bara inte hade varit ensam... Lite otäckt att ha allt ansvar på sina axlar. Men men.. skönt att vara en liten kugge i det stora maskineriet iaf. :)

Läste i Hallands Nyheter i veckan (http://hn.se/nyheter/halland/1.494968) om att det var en gammal dam som dog av blodbrist på akutmottagningen i Varberg i måndags natt för att hon inte fick vård... Kan berätta att det gick kalla kårar utmed min ryggrad då. Hon hade dött vid 2-tiden natten till tisdag. Och då var vi där! Vi var på akutmottagningen samtidigt som den här damen. Jag såg med mina egna ögon hur fullt det var och hur personalen inte hann med. Eftersom vi fick ligga ute i korridoren och vänta (och Samuel var dåsig efter morfinet) så känns det som jag har sett och hört det mesta som hände den kvällen/natten. Men mellan ungefär 01:45 och 02:15 fick vi ligga inne i ett undersökningsrum och antagligen så har det här hänt precis då.  20 över var jag ute och sprang i korridoren igen för att boka skjuts hem igen. Undra om dom upptäckt det då eller om hon låg död i ett rum eller i korridoren?! Tack gode gud för att vi inte var där för något allvarligare säger jag bara.... mer personal till vården!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0