"Försäljningsklar"

Igår var det fullt upp minst sagt.
Jag var ledig men jag hade inte en lugn stund.

På dagen var det både tvätt, städning och packning. Hann inte med en i närheten av så mycket som jag ville. Planen var att tvätta upp allt, vardagsstäda lägenheten och packa ner lite överflödiga prylar. Jag hade också tänkt att jag skulle få ställa mig i köket en stund. Det är ju trots allt min avkoppling. Planen var att jag skulle fylla upp frysen med lite bullar, kakor och bröd.

Verkligheten såg inte riktigt ut så. Jag tog någon timmes timeout på morgonen, efter att ha diskat upp monsterdisken, och tittade ikapp på Private Practice - min nya favoritserie. Sen var det full fart. Tvätten hann jag med. Städningen blev det inte mycket med. Men jag hann med att tömma ur linneskåpet på alla onödiga handdukar och lakan. Inte han jag baka mycket heller. fick stressa ihjäl mig för att ens hinna slänga ihop några äppelpiroger. Men det lyckades jag med i alla fall. Så idag itter dom och mumsar små äppelpajer på min älsklings jobb.
 
Får hoppas att jag hinner med mer idag. Det ser ju dock inte så lovande ut med tanke på att klockan är över 12 och jag har inte hunnit mer än fått i mig frukost. Inte så lätt att få saker gjorda när man vaknar med en huvudvärk som gränar till ett migränanfall...

Vi hann med tre lägenhetsvisningar igår i alla fall. Två tvåor och en trea. Trean var vi överens om att vi inte tyckte om. Tvåorna var betydligt mycket bättre. Den ena är hypermodern och väldigt öppen. Den andra är lite mer hemmatrevlig men väldigt färsch. Utgångspriset är mer eller mindre det samma och boende kostnaderna skulle hamna på samma peng.
Men vi har nog fastnat för den om var lite mindre. När vi paratade om det här på kvällen känndes det som vår nya lägenhet. Längst upp i huset med utsikt över precis hela Falkenberg. Man ser till och med havet när det är klart ute. Ohc det fanns balkong som den andra saknade.

Så Samuel ska nog lägga ett bud idag. Lite lägre än utgångspriset men killen som bor där vill nog bli av med den fort och vi är ensamma om att vara intresserade just nu.

Nästa torsdag ska vi kolla på en trea, å vi får väl se vad som händer.

Helgen består i alla fall av grovstädning och packning så lägenheten är försäljningsklar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj vad du är effektiv gumman. Hoppas ni hittar erat nya hem snart. låter himla kul att leta runt och gå på visningar. Det var ett tag sen man gjorde det.

2009-02-08 @ 10:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0