"Termometern visar -2"

Tro det eller ej men det är fortfarande alldeles vitt här på västkusten och snön faller fortfarande ner utanför förnstret. Termometern visar -2 så det känns ju ganska lovande. Snön kan mycket väl få ligga kvar en stund nu. Orkar inte med grått, blött och tråkigt töväder. Låt oss ha lite vinter nu istället.

Jag håller tummarna för att både väder och vänner ska tillåta lite pulkaåkning i eftermiddag. Jag tänker gå och inhandla varor för varma mackor och varm choklad för säkerthets skull. Lika bra att vara förberedd.

Håller vädret i sig ska vi nog försöka åka lite skridskor till helgen också. Vi fick lite mersmak efter att Samuels syster lockade med oss ut på sjön när vi var uppe på besök hos dom i Vallentuna i helgen. Till och med jag som alltid sagt att jag ABSOLUT inte varken kan eller vill åka skridskor införskaffade mig ett par begagnade skrillor och gav mig ut. Lyckades till och med stå på benen hela tiden. Inte ens en vurpa. Men det var nära...

Så har vi tur kan det bli en riktigt mysig vinterhelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0