"Håller tummarna"

Vi har lagt ett bud på lägenheten.

Himla läskigt måste jag säga. Det är så mycket pengar så jag blir alldeles svettig av bara tanken. Man får ju hoppas att vi får tillbaka det när vi en dag ska flytta därifrån. får vi lägenheten har vi några små renoveringsplaner, men jag vill inte fundera för mycket på det. Då blir man bara besviken om det inte blir av... Men jag håller tummarna.

I helgen har vi varit så duktiga så vi har röjt ur förrådet och vi har packat ihop lite överflödiga prylar i lägenheten. I söndags var Samuel så ambisiös att han bytte innedörrarna och målade om några gula dörrkarmar. Jag låg i soffan.. Blev för mycket vin till melodifestivalen i lördags. Finns risk för det när jag och Malin umgås.. Men trevligt var det.

Så nu ska jag snart pysa hem från jobbet och fortsätta städa. Ska försöka få dit en mäklare i veckan så vi i alla fall är startklara om vi får en lägenhet.

Känns riktigt tråkigt att sälja lägenheten faktiskt. Det är ju trots allt mitt och Samuels första hem. Mycket minnen därifrån. Inte bara sen vi bodde där. Det var ju trots allt i den lägenheten vi blev kära, när Mattias fortfarande bodde där. Så det kommer bli tråkigt... Men det är nog oundvikligt att växa ur en etta. Så det är nog dags att ta nästa steg framåt in i vuxenvärlden. Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0