"Vi går mot sommartider"

På väg till jobbet idag klockan kvart över åtta möte jag inte mindre än 4 människor som var på väg HEM från willys med kassar och morgontidningen. Det måste vara ett säkert tecken på att vi går mot sommartider! Nog för att folk är uppe tidigt vintertid också, men inte sjutton ger sig folk ut tidigt en fredagsmorgon och handlar när det är mörkt och kallt. Men idag var det full liv och rörelse. Härligt!!!

Igår blev det en 90 minuters promenad igen. Den här gången med Malin. Vi gick ute på landet. Ja, det går faktiskt i Falkenberg. Bara en liten stunds promenad hemifrån så vips är man ute på landet med hästgårdar, åkrar och allt. Perfekt för promenader. Efteråt var dock min stackars fot alldeles förstörd. Den svullnade upp mitt på foten och brosket som bildats blev inte direkt mindre. Kunde inte röra foten alls som jag ville, men idag är den bättre iaf. Det gör fortfarande småont när jag går men jag behöver inte halta iaf. Alltid något.

Ikväll blir det gekås med Maliln. Vi ska spendera pengar på massa roligt onödigt. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag hem med massa saker till uteplatsen. Ska trots allt sätta mina grönsaker i helgen var det tänkt. Jag hade velat kika in en snabbis på Panduros outlet som de öppnat där också. Frågan är om vi hinner det. Jag slutar trots allt inte förrän 18. Får se om jag smita iväg lite tidigare.

Hoppas alla har planer i helgen som inkluderar utomhusaktiviteter med tanke på väderprognosen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0