"Alldeles ljusblå"

Vilken dubbelmoral man har ibland.
Det är många dagar som jag under lugna stunder på jobbet sitter och muttrar lite smått över hur dåliga vissa är på att uppdatera sina bloggar. Trots att det är kärleksfullt mutter så tycker jag nog inte att jag har någon rätt att klaga om man tar sig en titt i min egen blogg... Men idag är det dags!

Har skadat foten. På ett väldigt klumpigt sätt dessutom. (Ja, jag tycker att detta är den största händelsen i mitt liv sedan jag uppdaterade senast... Det gör faktiskt ont!) Fastnade med foten i gallret utanför ytterdörren i fredags - det är tillåtet att skratta. Skrapade upp hela översidan av foten. Inte nog med det så svullnade foten upp och blev alldeles ljusblå och jag går som om jag är 80 år gammal allra minst.

Påsken har varit toppen!
Samuel :co byggde ut vårat älskade trall häromveckan så vi har suttit ute i solen och gottat oss så fort vi fått chansen. Man blir så himla glad av lite solljus. Nu börjar det likna något på uteplatsen också. Har fått upp en mycket tjusig ljuskrona ovanför bordet, planterat lite blommor och mina stora lerkurkor är målade. Helt underbart.. vi kommer definitivt bo kvar i lägenheten över sommaren. Vem vill flytta från stor uteplats till ballkong när grillsäsongen börjar?

I torsdags var det after work med jobbet. Som vanligt var intresset dåligt och vi blev totalt sex stycken, varav två var de helt nyanställda och en var Jonas flickvän. Men skoj hade vi. Efter en omgång plump och många skratt bar det av in till stora staden. Färdmedlet blev cykel och vi som inite hade någon egen fick nöjet att sitta på pakethållare. Resultatet blev två väldigt elaka blåmärken på insidan av båda låren. Men det var det värt för att slippa gå.

På fredagen var det ett-års kalas för Samuels gudson Viggo på dagen och inflyttningsfest hos Bevvan och Jens i Varberg på kvällen. Mycket lyckad dag. Tänk att lill-killen redan är ett år! Tiden går så sjukt fort. Viggo har viskat i mitt öra att han vill ha en kompis att leka med dessutom så det får man väl kanske överväga som present när han fyller år nästa gång.

Påskafton "firade" vi med grillning hemma hos oss. Första ölen öppnades redan vid fyra så när vi många timmar senare hade ätit, druckit en eller två öl till och spelat det hysteriskt roliga Party Alias var klockan bara midnatt. Perfekt.

Sedan har det inte hänt så mycket mer. Samuel lyckades bli sjuk mitt under bakfyllan i söndags och han är fortfarande dålig så trots att vi firade 2 år tillsammans i måndags så har jag inget mer att berätta. Vi har helt enkelt fått skjuta fram firandet. Han kan ju inte hjälpa att han blir sjuk älsklingen.

Men han tar hand om mig ändå. Igår när jag kom hem hade han tagit hand om disken och han hade varit iväg i Ullared och köpt en Soda Stream till mig. Underbara älskling! Han snappade upp att jag nämnde att jag ville ha en sån i någon reklampaus. Han tänker du alltid på mig. :)

Det var allt jag orkar med idag. mer kommer!

Kommentarer
Postat av: Emma

Aj aj ! ta hand om din stackars fossing nu ordentligt så det inte blir långvarigt. Lät inte alls kul det där. Men grillning och uteplats låter inte dumt.

2009-04-15 @ 15:55:05
Postat av: Anja

...och jag måste ju erkänna att en lekkamrat till Viggo i 2-års present inte heller låter så dumt i mina öron :-) Vi hörs snart, gumse... Kramar från oss alla här hemma

2009-04-20 @ 00:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0