"Motion som motion"

Idag har jag varit aktiv.

Jag och Malin snörade på oss skorna redan vid nio tiden i morse och gav oss iväg. 60 minuters promenad fick räcka idag. Men det var ju trots allt innan frukost också. Den nya stegräknaren satt på höften och vi skramlade ihop nära på 8000 steg där på morgonkvisten.

Efter frukost stack Samuel iväg och motionerade. Men han hade inte skor på fötterna utan blades, men motion som motion. Mitt engagemang har nog smittat av sig lite.

Medan han var iväg passade jag på att pilla lite på min uteplats. Tomaterna och morötterna blev sådda och jag fogade en mosaikkruka som jag gjorde för en halv evighet sen. Så fort jag får tag på en bra kruka ska jag så mina örter också,

Nu har vi varit iväg och införskaffat alkohol för kvällen och jag har äntligen fått utnyttjat mitt presentkort som jag fick när jag fyllde år. Har köpt mig en riktigt fin stekgryta i gjutjärn från Gense. Tack Malin, Mattias, Angela, Robin, Evelina och Jens, den kommer bli välanvänd kan jag lova.

Nu sitter jag här och funderar vad jag ska göra härnäst. Samuel är ute och hjälper Klasson att tona bilrutor. Jag överväger att gå och baka bröd, men vi får se. Ikväll bär det i alla fall av till Hertings Krog med Malin (och Samuel om jag får som jag vill). vi ska kolla på Hårdroxbandet, ett coverband som två killar från jobbet spelar i. Ska bli mycket intressant.

Nehe.. dags att lyfta rumpan ur soffan och få något gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0